Press "Enter" to skip to content

Skakanki treningowe – jak na nich ćwiczyć?

To narzędzie jest powszechnie znane, ale nie wszyscy je doceniają, a szkoda, ponieważ skakanka jest prosta i daje maksymalne korzyści, zwłaszcza jeśli jesteś na redukcji kalorycznej. Ma także wiele innych zalet. Sprawdź, jak z niej korzystać, by osiągnąć imponujące rezultaty.

Choć są niepozorne to bardzo skuteczne, dlatego skakanki powinny znaleźć się w wyposażeniu każdego sportowca, nie tylko początkującego, ale także zawodowca. Dzięki nim ekspresowo zredukujesz tkankę tłuszczową – już 30-minutowy trening pozwoli Ci spalić 400 kcal! Jakie zalety ma jeszcze ten produkt?

Skakanka treningowa – dlaczego warto z niej korzystać?

Podskoki poprawiają ogólną koordynację ciała, wzmacniają siłę, zwiększają gibkość ciała oraz sprawność stawów. Dzięki takiemu treningowi możesz:

  • poprawić koordynację – skacząc na skakance, nie tylko wzmacniasz mięśnie, ale usprawniasz także system koordynacji ruchowej; poprawiasz skoczność, a także elastyczność swoich stawów, ponieważ mocno angażujesz staw skokowy; ulepszasz także równowagę i koordynację oko-stopa,

  • zwiększyć gęstość kości – dzięki skakance wzmacniasz nie tylko stawy, ale także kości; energiczne podskoki zmniejszają ryzyko osteoporozy zwłaszcza u kobiet po menopauzie oraz przeciwdziałają zapaleniu stawów i kości,

  • wzmocnić serce – ćwiczenia na skakance zaliczamy do treningu kardio, który zwiększa Twoje tętno, co pozwala ciału efektywnie wykorzystać tlen; końcowym rezultatem jest wzmocnione serce, płuca oraz cały układ krążenia,

  • zmniejszyć ryzyko kontuzji – podskoki wzmacniają kości i stawy, zmniejszając ryzyko ich skręcenia; korzystnie wpływają na elastyczność ścięgien otaczających kostki i w ten sposób minimalizują ryzyko urazu; dzięki takiemu treningowi wykształcasz w sobie nawyk stania na przedniej części stopy, zamiast na pięcie, przez co zwiększasz dynamikę poruszania,

  • zmienić wygląd – skacząc w średnim tempie przez godzinę, możesz spalić nawet 1000 kcal, co daje imponujący wynik; pot sprawia, że pozbywasz się toksyn oraz nagromadzonej tkanki tłuszczowej w każdej części ciała; jeżeli chcesz zrzucić wagę, to ćwiczenie idealnie się do tego nadaje.

Poprawiasz także ogólną wydolność, redukujesz stres i pobudzasz aktywność umysłową. Dużą zaletą tego narzędzia jest to, że możesz ćwiczyć w każdym miejscu i o każdej porze.

Jak ćwiczyć z zastosowaniem skakanki?

Skakanie na skakance to proste ćwiczenie, ale należy uważać, dlatego zastosuj pewne środki ostrożności, by uniknąć niepotrzebnych kontuzji. Przed treningiem zrób rozgrzewkę i zawsze rozpoczynaj ćwiczenia wolnymi i niezbyt intensywnymi podskokami. Niech na początku będą lekkie, a dopiero z upływem czasu zwiększaj ich szybkość i długość. Nie ćwicz, kiedy nie jesteś w formie lub nie czujesz się zbyt dobrze.

Prawidłowe skakanie ma na celu zagwarantować Ci bezpieczeństwo, dlatego nigdy nie skacz na twardym podłożu, ale też unikaj ćwiczeń na trawie lub dywanie. Przygotuj do tego odpowiednie buty z grubszą i elastyczną podeszwą z pianki, która będzie amortyzować wstrząsy. Utrzymuj również właściwą postawę, czyli łokcie trzymaj blisko talii. Na jej wysokości ustaw również dłonie z uchwytami. Nie poruszaj całymi ramionami, kiedy wprawiasz skakankę w ruch, tylko nadgarstkami. Nie podskakuj za wysoko, wystarczy oderwanie nóg od podłoża na 2 lub 3 cm od ziemi, a skacząc, zawsze pozostawaj na palcach.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Skakanki treningowe – jak na nich ćwiczyć?

przez redakcja serwisu przeczytasz w: 2 min
0