Simple Day SA – spółka działająca na rynku suplementów diety, konsekwentnie realizuje założony plan rozwoju i informuje o przekroczeniu pierwszego miliona sprzedanych produktów. To wynik konsekwentnie wzbogacanej linii produktowej Twój Cel To, której sprzedaż prowadzona jest wyłącznie online. Simple Day prognozuje wypracowanie 18,5 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 6,9 mln zł zysku netto w 2021 roku. Aktualnie trwa pierwsza oferta publiczna Simple Day SA. Zapisy w ramach Transzy Małych Inwestorów przyjmowane są do 16 grudnia br. W I półroczu 2022 r. firma planuje debiut na NewConnect.
Posts published in “Świat”
Informacje z kraju i ze świata, każdego dnia gromadzą przed ekrany telewizorów miliony obywateli. Większość jest bowiem zaangażowana emocjonalnie w sprawy polityczne, a ponadto chce posiadać wiedzę na temat tego, co dzieje się w różnych zakątkach kraju i świata. Informacje dotyczą zarówno bardzo niepokojących i przejmujących zdarzeń jak i ciekawostek, o których nie mamy pojęcia. Większość osób poza wydaniem wiadomości, śledzi również serwisy, które na bieżąco uaktualniają wiadomości z kraju i ze świata. Warto poszerzać tę wiedzę i się nią posługiwać, ponieważ nasze oczytanie z pewnością będzie plusem w wielu dziedzinach życia.
Według danych Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej, w pandemii długi firm transportowych wzrosły o 27% i obecnie przekraczają już 1,2 mld zł. Liczba dłużników w tym czasie powiększyła się o 925 podmiotów do 23,5 tys. W koronakryzysie wzrosło również o 9,5 tys. zł średnie zadłużenie jednego dłużnika. Ale miliardowe długi to niejedyny problem polskich przewoźników. Powodów do niepokoju nastręcza także unijny Pakiet mobilności. Obowiązujące od przyszłego roku przepisy rodzą wiele niewiadomych oraz nakładają na TSL nowe obowiązki.
Według danych Eurostatu, tylko w pierwszym kwartale 2021 roku w europejskich portach przeładowano 824 miliony ton towarów. Od kilku, a właściwie kilkunastu lat można było zaobserwować znaczny wzrost wolumenu morskiego handlu, który zaczął obniżać się z końcem 2019 roku, wraz z rozwojem pandemii w Chinach. Po światowym lockdownie i wprowadzonych restrykcjach ten sektor powoli wraca do normy, a zapotrzebowanie na morski transport kontenerowy zaczyna rosnąć.
Z danych przedstawionych przez Parlament Europejski wynika, że tylko w 2020 roku straty poniesione przez branżę transportową wyniosły aż 9 mld euro. Jedną z przyczyn strat branży transportowej są wypadki w martwym punkcie. Szacuje się, że co roku dochodzi do ponad 400 tys. kolizji w tej strefie, w których ginie aż 160 tys. osób. Systemy Computer Vision pomagają uniknąć zderzenia z innymi uczestnikami ruchu drogowego, którzy poruszają się w martwym polu widzenia lusterek. Ostrzegają kierowcę o ich obecności, kiedy on może tego nie widzieć, a nawet – jeśli zaistnieje taka konieczność – automatycznie przejmują kontrolę nad pojazdem, aby zapobiec kolizji.
Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku alkoholi i napojów, nie ustaje w rozwoju innowacyjnych technologii, które mają zabezpieczyć nie tylko wrażliwe produkty, ale także ich opakowania podczas transportu. Jedną z przyczyn uszkodzeń jest tzw. deszcz kontenerowy. Opracowana przez ekspertów Hillebrand, nowatorska folia izolacyjna VinLiner, ma zapobiegać jego skutkom i chronić wrażliwy ładunek przed zniszczeniem.
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, ogłosił nabycie 100 proc. udziałów w GVT Transport & Logistics, będącej częścią GVT Group of Logistics.
Gamivo, właściciel platformy transakcyjnej dla graczy, podsumował III kwartał br. W tym okresie przychody Grupy wyniosły ponad 9,5 mln zł. Przychody związane z działalnością platformy Gamivo.com wzrosły r/r o 37 proc. Zysk netto związany z działalnością platformy wyniósł 1,74 mln zł i był o 45 proc. wyższy niż rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży odnotowane od początku roku wyniosły natomiast 28,33 mln zł, a zysk netto 4,37 mln zł. Spółka od kwietnia jest notowana na rynku NewConnect i planuje przejście na Rynek Główny GPW.
Szkolenia z BHP są obowiązkowe, a wiele firm organizuje dodatkowe kursy bezpiecznej jazdy. Mimo to wciąż mają miejsce wypadki przy pracy z udziałem wózków widłowych. Części z nich można uniknąć stosując odpowiednie rozwiązania technologiczne.
Saly S.A., dostawca oprogramowania oraz właściciel platformy e-commerce B2B, wprowadził do swojej autorskiej platformy możliwość prowadzenia programów lojalnościowych. Dzięki nowej funkcjonalności, firmy prowadzące sprzedaż w kanale online dla klienta biznesowego, będą mogły nagradzać swoich klientów za częste zakupy – tak jak robią to w sprzedaży tradycyjnej.
Sieć BlaBlaCar, która powstała z prostego pomysłu zagospodarowania pustych miejsc podczas podróżowania samochodem – od 2006 r. przekształciła się w ogromną społeczność opartą na podróżowaniu. Po kolejnych 2 latach BlaBlaCar podwoił liczbę użytkowników i obecnie liczy 100 milionów użytkowników na całym świecie. Najdynamiczniej firma rozwija się w Europie Wschodniej i Ameryce Łacińskiej.
W przyszłym roku wchodzą w życie unijne przepisy, które określą wymogi odnoszące się do ogólnego bezpieczeństwa oraz ochrony osób znajdujących się w pojeździe i niechronionych uczestników ruchu drogowego. Dotyczyć będą m.in. konieczności monitorowania stref martwego pola. Od lipca 2022 roku samochody ciężarowe oraz autobusy obowiązkowo będą musiały być wyposażone w systemy zdolne wykryć pieszych oraz rowerzystów w martwym polu i zapobiegać wypadkom drogowym.
Firma UPS Healthcare ogłosiła rozszerzenie swojej usługi UPS Premier na całą Europę. To kolejny krok w ciągłych udoskonaleniach usług i technologii, które pomagają sprostać stale zmieniającym się potrzebom w zakresie przesyłek medycznych o krytycznym znaczeniu, wrażliwych na czas i temperaturę.
CEVA Logistics, rozszerzając ofertę usług logistycznych w Azji Środkowej, uruchamia nowy oddział w Taszkiencie, stolicy Uzbekistanu. Rozwój działalności CEVA w tym regionie ma koncentrować się głównie na rozwoju usług multimodalnych.
TIER, europejski lider w branży mikromobilności, ogłosił dziś pierwsze zamknięcie rundy finansowania serii D, o wartości 200 mln dolarów, ugruntowując swoją pozycję najwyżej dofinansowanej firmy z branży mikromobilności w Europie. Jako część szerszego finansowania kapitałowego i dłużnego, ta runda finansowania została przeprowadzona przez dotychczasowych inwestorów SoftBank Vision Fund 2 oraz Mubadala Capital, do których dołączyli nowi partnerzy, tacy jak M&G Investments, fundusz na rzecz oddziaływania ekologicznego. Finansowanie zapewnia firmie TIER dodatkowe środki na realizację misji Zmiany Mobilności Na Dobre poprzez dostarczanie najbezpieczniejszych, najbardziej sprawiedliwych i zrównoważonych rozwiązań w obszarze mobilności.
Pandemia i związane z nią lokalne zamknięcia przyczyniły się do znaczącego wzrostu rynku e-commerce na całym świecie. Trend ten nie ominął także Polski. Co więcej, prawie 85% Polaków deklaruje, że nawet po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszać częstotliwości e-zakupów.[1] Prowadzi to bezpośrednio do zwiększonego zapotrzebowania na transport LTL i wysyłki mniejszych ładunków z większą częstotliwością. Jak specjaliści logistyki mogą opracować opłacalną kosztowo i niezawodną strategię transportu LTL?