Press "Enter" to skip to content

Optymalizacja intencji wyszukiwania. Jak wykorzystać podróż klienta w wyszukiwarce

Urlika Viberg z Unikorn zajmie się podczas CONTFERENCE tematem podróży klienta (customer journey), czyli całej drogi między odbiorcą a firmą podczas zakupowego procesu. Podróż zaczyna się jeszcze przed zakupem, o czym doskonale wiedzą wszyscy związani z marketingiem (bo nie tylko z marketingiem treści). Firmy i przedsiębiorstwa opracowują model i przebieg całej podróży klienta, aby jak najlepiej zrozumieć, co powoduje, że dana osoba decyduje się na zakup.

Głównym celem ścieżki zakupowej jest oczywiście stworzenie klientowi takich warunków, aby w jak najbardziej dogodny sposób zainteresować go produktem bądź usługą i sprawić, aby dokonał zakupu. Tworzenie i wizualizacja całego procesu wymaga dużej ilości czasu, ale efekty mogą zrekompensować wysiłek, ponieważ firma lepiej poznaje intencje użytkownika: lepiej rozumie jego potrzeby, ale wie też, co nie wzbudza w nim zainteresowania.

A co z podróżą klienta w content marketingu? Dobrym pomysłem jest ustalenie touchpointów (a więc punktów, w których następuje kontakt odbiorcy z marką). Przede wszystkim jest to strona głowna firmy. Powinna być przejrzysta, łatwa w obsłudze, posiadająca uporządkowane informacje o produkcie lub usłudze, no i oczywiście powinna mieć przyjazny wygląd dla odbiorców. Bardzo istotne jest też zadbanie o profile w mediach społecznościowych, ponieważ często to one stanowią ostatnie przekierowanie do strony głównej.

Równie ważną rzeczą jest tworzenie treści edukacyjnych. Wiele sklepów internetowych czy firm zajmujących się sprzedażą online posiada blogi, w których znajdują się treści poradnikowe. Takie działanie sprawia, że odbiorcy zyskują większą świadomość o oferowanym produkcie. A im większa świadomość i wiedza, tym większa szansa na konwersję.

Więcej o podróży klienta w content marketingu opowie Urlika Viberg w swojej prezentacji.

Ulrika Viberg, prezenterka na CONTFERENCE

Ulrika Viberg

Ulrika Viberg jest założycielką i właścicielką Unikorn! Ulrika Viberg ma duże doświadczenie ze wszystkim, co jest związane z Internetem, posiada głęboką wiedzę z zakresu technicznego SEO, projektów internetowych i strategii cyfrowych!

Ulrika pracuje w branży wyszukiwania od 2007 roku, zarówno z organicznym jak i płatnym wyszukiwaniem, w firmie i jako konsultant. Przed założeniem własnej agencji, pracowała z kilkoma największymi firmami na świecie, takimi jak eBay, Rocket Internet, eDreams i Omnicom Media Group. Ulrika założyła Unikorn w 2016 roku, aby zostać pełnoetatowym konsultantem w eBay Classifieds Global Growth Team. W 2018 roku Ulrika zdecydowała się na pozyskanie wielu klientów i przekształciła Unikorn w agencję.

Be First to Comment

Dodaj komentarz


Warning: Trying to access array offset on null in /home/platne/serwer121547/public_html/aznews.pl/wp-content/plugins/swifty-bar/includes/class-sb-bar-social.php on line 175

Warning: Trying to access array offset on null in /home/platne/serwer121547/public_html/aznews.pl/wp-content/plugins/swifty-bar/includes/class-sb-bar-social.php on line 175

Warning: Trying to access array offset on null in /home/platne/serwer121547/public_html/aznews.pl/wp-content/plugins/swifty-bar/includes/class-sb-bar-social.php on line 175

Warning: Trying to access array offset on null in /home/platne/serwer121547/public_html/aznews.pl/wp-content/plugins/swifty-bar/includes/class-sb-bar-social.php on line 175

Optymalizacja intencji wyszukiwania. Jak wykorzystać podróż klienta w wyszukiwarce

przez Redakcja przeczytasz w: 2 min
0