W Internecie jest setki milionów aktywnych stron. Na szczęście nie musisz rywalizować z nimi wszystkimi. Wystarczy, że wyprzedzisz witryny konkurencji i uplasujesz się wyżej od nich w wynikach wyszukiwania. Jak to zrobić? Odpowiedź jest jedna – SEO. Dowiedz się, co to jest i na czym polega.
Co to jest SEO? Definicja
SEO to skrót od angielskiego Search Engine Optimization, czyli w wolnym tłumaczeniu „optymalizacja strony WWW pod wyszukiwarki”.
Pewnie spotkałeś się również z innymi określeniami SEO, na przykład: optymalizacja SEO lub pozycjonowanie strony internetowej.
Działania SEO to wszystkie działania, jakie możesz wykonać na stronie (On-Site) i poza stroną (Off-Site), aby poprawić jej pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania (SERP), czyli takich, za które nie musisz płacić.
Załóżmy, że prowadzisz rodzinną piekarnię w Radomiu. Jeśli Twoje działania SEO przynoszą pozytywne efekty, to po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy „piekarnia Radom” strona internetowa Twojej piekarni wyświetla się na szczycie wyników wyszukiwania.
W ten sposób zdobywasz nowych klientów, bo wyniki z pierwszej trójki wyników wyszukiwania są najczęściej wybierane przez internautów.
Aby prowadzić skuteczne działania SEO, potrzebna jest specjalistyczna wiedza i doświadczenie. Dlatego najlepiej powierzyć to zadanie specjalistom, takim jak agencja marketingowa WeNet.
Na czym polegają działania SEO?
Rywalizacja o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy to długi proces, który często trwa miesiącami. Na szczęście, gdy już zaczniesz osiągać dobre wyniki, to utrzymują się one przez długi czas i stale pracują na popularność Twojej działalności.
Działania SEO prowadzi się bezpośrednio na swojej stronie WWW – to tzw. SEO On-Site. A także poza stroną – SEO Off-Site.
SEO On-Site to m.in.:
- jakościowe treści – artykuły, filmy i podcasty, które wyczerpująco omawiają poruszany temat związany z Twoją branżą,
- słowa kluczowe związane z Twoją branżą – popularność słów i fraz kluczowych sprawdzisz w narzędziach takich jak Senuto lub Semstrom,
- uporządkowanie treści – m.in. nagłówki H1, H2, H3 itd. oraz znaczniki HTML (pomagają określić strukturę tekstu),
- linki wewnętrzne – odsyłacze od innych miejsc na tej samej stronie,
- meta dane – Meta Title i Meta Description, czyli tytuł i opis wyświetlający się w wyszukiwarce Google,
- przyjazne adresy URL – powinny być proste i zawierać słowa kluczowe, np. twoja-firma.pl/oferta, a nie twoja-firma.pl/hahsgsifugh,
- atrybuty ALT – nazwa pliku zdjęcia jest związana z tym, co przedstawia fotografia, np. zdjęcie z czerwoną sukienką powinno nazywać się „czerwona sukienka”,
- responsywność (RWD) – strona jest przystosowana do różnych szerokości ekranu i działa poprawnie na laptopach, tabletach i smartfonach,
- szybkość ładowania strony – zależy od wielu czynników, o których mówi aktualizacja Core Web Vitals; strona internetowa powinna wyświetlać się, jak najszybciej to możliwe, ma to duży wpływ na ocenę strony przez użytkowników oraz algorytmy wyszukiwarki Google,
- certyfikat SSL – zabezpieczenie przed atakami hakerów, złośliwym oprogramowaniem i wyciekiem danych,
- brak reklam pełnoekranowych – pozbycie się reklam, które utrudniają korzystanie ze strony.
Wideo:
https://www.youtube.com/watch?v=Y4owPIFtXJU
SEO Off-Site to m.in.:
- wartościowe linki zewnętrzne – linki prowadzące do Twojej strony z innych stron internetowych, np. katalogów firm, mediów społecznościowych czy adresów o podobnej tematyce,
- optymalizacja wizytówki Google (GMB) – wizytówka powinna zawierać wszystkie istotne informacje o firmie,
- historia domeny – czy adres Twojej strony internetowej ma dobrą opinię w sieci.
Jak sprawdzić stronę WWW pod kątem SEO?
Analiza strony internetowej pod kątem SEO pozwala sprawdzić, jakie elementy warto poprawić, a które działają dobrze.
Istnieje wiele narzędzi, które umożliwiają sprawdzenie strony w kontekście działań SEO. Jednym z nich jest audytseo.wenet.pl. Dzięki audytowi poznasz podstawowe informacje o swojej witrynie i dowiesz się o jej mocnych i słabych stronach.
Dlaczego SEO jest ważne?
Odpowiedź jest prosta. Działania SEO to nieodłączny element obecności w sieci. Strony, które dbają o optymalizację, wyświetlają się wyżej w wynikach wyszukiwania, a dzięki temu pozyskują więcej klientów z Internetu.
Dlatego warto być na bieżąco z aktualizacjami Google i stale sprawdzać swoją stronę pod kątem SEO, żeby być o krok przed konkurencją.
Sprawdź ofertę na stronie WeNet.pl.
Be First to Comment