Press "Enter" to skip to content

Co przyciągnie nowych followersów na Twojego Instagrama?

Prowadzenie konta na Instagramie, dla wielu osób wydaje się łatwe i proste. Czy tak jest? Na to pytanie można znaleźć wiele odpowiedzi i sprowadzają się one do jednej banalnej prawdy: „bez pracy nie ma kołaczy”.

Jak zacząć na Instagramie?

  1. Założenie konta – podstawa, bez której niemożliwy jest jakikolwiek krok.
  1. Konfiguracja konta – tu oczywiście chodzi o odpowiednie atrybuty, bez których konto nie ma szans:
  • Nazwa konta – odpowiednio dobrana i chwytliwa to pierwszy krok do sukcesu
  • Zdjęcie profilowe – to ono będzie determinujące w postrzeganiu konta, dobre nieprzeretuszowane jest najkorzystniejsze.
  • BIO – informacje w nim zawarte, to skrót charakteryzujący profil, niezbędny jest w nim link przekierowujący do wybranego miejsca w sieci.

Bez tych kilku podstawowych elementów konto nie ma szans na wybicie się w społeczności.

Zdecyduj o czym będzie Twoje konto

Instagram stworzony został z myślą o osobach pragnących pokazywać szerokiej społeczności własne zdjęcia. Oznacza to, że zanim przystąpi się do budowania pozycji konta, należy zgromadzić odpowiednio dobrany album ze zdjęciami i regularnie je umieszczać na swoim profilu. Jeśli motywem przewodnim konta jest, lifestyle to najważniejsze jest dokładnie określić, w którą drogę będzie prowadzony przekaz:

  • Healthy lifestyle – zdrowy tryb życia i wszystko, co z nim związane w bieżących postach publikowanych na Instagramie
  • Lifestyle – luksusowy styl życia, przez wiele osób często wybierany kierunek rozwoju konta.

W obu przypadkach niezbędne jest trzymanie się głównego profilu i proponowanego przekazu. Szczerość i konsekwencja w przekazie daje bardzo dobre rezultaty.

Jaki rodzaj profilu wybrać?

Standardowo każdy użytkownik Instagrama ma możliwość wyboru dwóch rodzajów konta

1. Konto prywatne – często wybierany rodzaj konta. Jest to dobre rozwiązanie dla osób zaczynających obecność na Instagramie jedynie w charakterze anonimowych obserwatorów. Osoby pragnące budować wysoką pozycję w społeczności powinny raczej wybierać inny rodzaj profilu.

2. Konto biznesowe – pomimo swojej nazwy jest ono dostępne dla każdego, niezależnie czy się jest osobą prywatną czy firmą itp. Profil biznesowy daję większe możliwości do korzystania z wielu dodatkowych instrumentów niezbędnych do budowania pozycji konta. Podstawowe narzędzie konta biznesowego to dostęp do statystyk. Dzięki nim każdy ma możliwość dokładnej analizy swoich ruchów na Instagramie.

Jak przyciągnąć followersów na Instagramie?

Aby konto „żyło” i przyciągało fanów, trzeba na nim trochę popracować. Im więcej pracy własnej się włoży w budowę konta, tym lepszy efekt się osiągnie.

1. Obserwacja – obserwowanie kont innych użytkowników działających w zbliżonych tematach, czy wręcz konkurencji, to podstawa. Dzięki obserwacji innych kont nabiera się dodatkowej wiedzy o tym, jak robią to inni, co robią dobrze, a co źle. Wyciąganie wniosków z obserwacji innych użytkowników łatwo można odpowiednio prowadzić własny profil. Tak zwane „ślepe naśladownictwo” raczej nie jest dobrym rozwiązaniem, ale podpatrywanie i „pożyczanie” wybranych elementów zdecydowanie ułatwia pracę.

2. Komentarze – komentowanie kont w mediach społecznościowych to chleb powszedni, budujący pozycję własnego konta. Jest pewnego rodzaju zasada określana jako „zasada wzajemności” sprawia, że na większość komentarzy na obcych profilach, można spodziewać się odwrotnego komentowania własnego konta.

Na początku drogi do budowania silnej pozycji własnego profilu te dwie rzeczy powinny wystarczyć.

Reklama płatna czy praca organiczna?

  1. Praca organiczna – to nic innego jak mozolna codzienna praca nad publikowaniem, obserwowanie, komentowaniem, odpowiadaniem na komentarze itp. działania. Wymagają one sporo cierpliwości, determinacji, systematyczności i wielu godzin na ogarnianie tego wszystkiego, ale daje efekty w postaci nowych lajków i obserwacji na Instagramie.
  1. Płatna reklama – w myśl zasady „reklama dźwignią handlu” jasno z niej wynika, że stosując płatną reklamę na Instagramie, szybko można dojść do dobrych rezultatów. Wbrew pozorom, nie jest to wcale takie łatwe i wymaga trochę zainteresowania w początkowym okresie korzystania z niej. Aby dobrze wydać pieniądze na reklamę, trzeba przejrzeć statystyki, określić grupę docelowych odbiorców, wybrać czas publikowania reklamy itp.

Podsumowanie

Jak widać z przytoczonych w tym krótkim tekście przykładów, łatwo można przyznać rację początkowemu stwierdzeniu, że „bez pracy nie ma kołaczy”. Droga na skróty, taka bez zaangażowania praktycznie nie istnieje.

Jeśli ten „minimalny” wysiłek jest dla kogoś zbyt dużym wyzwaniem, zawsze można skorzystać z usług profesjonalnych firm zajmujących się obsługą kont na Instagramie.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Co przyciągnie nowych followersów na Twojego Instagrama?

przez redakcja serwisu przeczytasz w: 3 min
0