beylikdüzü escort ataköy escort kayseri escort beylikdüzü escort beylikdüzü escort esenyurt escort beylikdüzü escort bayan beylikdüzü türbanlı escort ataköy escort bayan esenyurt escort bayan bahçeşehir escort Doradca klienta a przedstawiciel handlowy - jakie są różnice? Press "Enter" to skip to content

Doradca klienta a przedstawiciel handlowy – jakie są różnice?

Przedstawiciel handlowy to stanowisko pracy w którym obecnie najłatwiej znaleźć zatrudnienie. Praktycznie każde przedsiębiorstwo usługowe lub handlowe potrzebuje osób, które potrafią skutecznie sprzedawać. Natomiast doradca klienta to równie ważne stanowisko od którego zależy powodzenie realizacji planu sprzedażowego. Mimo podobnych celów, zawody te nie mają wielu elementów wspólnych. Jakie są między nimi różnice? Podpowiadamy.

Kim jest przedstawiciel handlowy?

Przedstawiciel handlowy to osoba, która jest w nieustannym ruchu. Podróżuje i spotyka się z ważnymi klientami oraz nawiązuje współpracę z istotnymi kontrahentami. Jest to praca dynamiczna w której trzeba wykazać się dużą elastycznością oraz dyspozycyjnością. Jeszcze wiele lat temu przedstawiciele handlowi kojarzyli się wyłącznie z uciążliwymi domokrążcami. Dzisiaj jest to zawód prestiżowy w którym można liczyć na bardzo dobre zarobki. Zwykle zależą one bezpośrednio od efektywności sprzedaży.

Dobry przedstawiciel handlowy to osoba, która umie działać samodzielnie i świetnie organizuje swój dostępny czas. Nic więc dziwnego, że bardziej doświadczone osoby rzadziej otrzymują określone polecenia od przełożonych, a częściej bazują na zdobytych przez lata kontaktach biznesowych. Jest on także pośrednikiem między przedsiębiorstwem, a odbiorcami. Pozyskuje nowych klientów oraz dba o nienaganne relacje z dostawcami i hurtownikami.

Czym zajmuje się doradca klienta?

Doradca klienta to osoba, która posiada różne obowiązki w zależności od profilu działalności konkretnego przedsiębiorstwa. W większości przypadków odpowiada za pozytywne relacje z klientami oraz budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Prezentuje określone produkty, odpowiada wyczerpująco na zadawane pytania oraz przekazuje najprzydatniejszą wiedzę. Dostosowuje przekaz reklamowy do preferencji i potrzeb konkretnych klientów. Tym samym musi bardzo dokładnie zbadać ich oczekiwania i postawić się na ich miejscu, aby zaproponować najbardziej korzystne dla nich rozwiązania.

Dobry doradca klienta to osoba, która nie tylko doskonale zna specyfikę oferowanych produktów, ale umie szczerze zaangażować się w swoją pracę. Musi szczerze mówić zarówno o pozytywnych, jak i negatywnych aspektach dokonywanego wyboru. Nie korzysta przy tym z wyuczonych formułek, ale stawia na to, aby nawiązać pozytywną nić porozumienia z klientem.

Jakie są różnice między przedstawicielem handlowym i doradcą klienta?

Zasadnicza różnica między doradcą klienta a handlowcem dotyczy sposobu nawiązywania relacji z klientami. Końcowy efekt jest taki sam, a więc prowadzi do zwiększenia sprzedaży określonych produktów lub usług. Jednak w przypadku handlowca dużą rolę odgrywa mobilność. Najczęściej udaje się bezpośrednio na miejsce spotkania i odpowiada w głównej mierze za kwestie techniczne i prawne dotyczące podpisywanej umowy. Natomiast doradca klienta to pracownik, który praktycznie zawsze dostępny jest w określonym miejscu. Zwykle jest to biuro lub ewentualnie sklep. To właśnie tam przyjmuje interesantów. Doradza im w wyborze produktów, a w mniejszym stopniu zajmuje się kwestiami technicznymi podpisywanej umowy.

Przedstawiciel handlowy jest w dużym stopniu samodzielny. Wykazuje inicjatywę i zwykle nie oczekuje na to, że otrzyma określone polecenia od przełożonego. Musi wykazać się kreatywnością i pomysłowością oraz dyspozycyjnością, aby zrealizować zakładany plan sprzedażowy. Dużą rolę odgrywają tutaj elastyczne godziny pracy. Co z jednej strony może być wygodne, ale z drugiej stawia go przed trudnymi wyzwaniami i dodatkowym stresem. Widać tutaj ogromną różnicę w przypadku doradcy klienta, który pracuje tylko w określonych godzinach i zajmuje określone, przypisane tylko do niego, stanowisko w biurze. Tam przyjmuje interesantów, więc musi zadbać o jego estetykę i wygląd. Nie przestrzega także bardzo szczegółowo planu dnia. W momencie w którym w biurze nie pojawiają się klienci to zwykle doradca klienta jest odpowiedzialny za kontakt telefoniczny w trakcie którego może potwierdzać wizyty.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

AZ

Doradca klienta a przedstawiciel handlowy – jakie są różnice?

przez redakcja serwisu przeczytasz w: 3 min
0