Press "Enter" to skip to content

Kolejny pomysł Skarbówki na system, który nie działa

To nie pierwszy przypadek, kiedy na oczach wszystkich Polaków pieniądze są wyrzucane w błoto.

Tym razem chodzi o kolejny innowacyjny projekt, który niestety nie zdał egzaminu. A chodzi przede wszystkim o identyfikację klienta za pomocą jego głosu.

Chociaż nie jest to system kompletnie nowy na świecie, ponieważ w innych krajach wyśmienicie zdaje on egzamin. To niestety w Polsce jego wdrożenie sprawia całą masę problemów.

System ma kosztować prawie 5 milionów złotych. Takie unowocześnienie ma być przydatne przede wszystkim w ramach Krajowej Informacji Podatkowej. Wprowadzanie systemu stanęło w miejscu. Największą barierą okazał się Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.

Pojawiły się zarzuty o tym, że rozpoznawanie po głosie podatników uderza w ich prywatność. Zarzuty są odpierane takimi argumentami jak te, że podatnicy sami będą wyrażać zgodne na pobranie ich próbki głosu.

Natomiast wiele ciekawych możliwości w takim systemie widzi Ministerstwo Finansów. Wykorzystanie identyfikacji głosu jest bardzo burzliwie odbierane przez przeciwników inwigilacji obywateli. W takim systemie niestety widzą same zagrożenia.

Ci, którzy patrzą na sens wydawania tak dużej sumy pieniędzy, pytają się znowu, czy to w ogóle będzie potrzebne. Czy Krajowa Informacja Podatkowa wykorzysta ten system efektywnie, czy jest to tylko kolejne widzimisię urzędu, które po pewnym czasie zostanie jedynie przykryte kurzem. Pieniądze zostaną wydane, a nikt na tym nie skorzysta.

Powiedz, czy podoba Ci się ten wpis?
(4.6 / 5 na podstawie 26 ocen)

Jeden komentarz

  1. Wildek Wildek 28 sierpnia 2015

    Standard ciekawe czy kiedyś to się zmieni…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kolejny pomysł Skarbówki na system, który nie działa

przez Redakcja AZnews przeczytasz w: 1 min
1