Domeny krajowe jako przypomnienie od Google
Domeny są wybierane nie tylko przez fantazję właścicieli, ale również dla skutecznego pozycjonowania. Dlatego też Matt Cutts z Google przypomina o tym, żeby skupić się mimo wszystko na domenach krajowych.
Ponieważ ma to wpływ, na ich pozycję podczas wyszukiwania przez Google. Warto pamiętać, że Google jest przecież wyszukiwarką międzynarodową. A to oznacza, że skupia się nie tylko na lokalnych odbiorcach, ale również mieszkańcach całego świata.
Dlatego takimi międzynarodowymi końcówkami są na przykład .FM, .CO, czy też .TV.
Jednak rozszerzenie dla Polski, czyli .PL jednoznacznie pokazuje, że mamy do czynienia z polskimi stronami internetowymi.
Jeśli ktoś chce mieć odbiorców na całym świecie, to ta końcówka nie będzie w stanie przynieść oczekiwanego rezultatu.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=yJqZIH_0Ars
Takimi innymi regionalnymi końcówkami są na przykład też .LI, .ES, bądź .EU. Oto lista rozszerzeń ccTLD – .ad, .as, .bz, .cc, .cd, .co, .dj, .fm, .io, .la, .me, .ms, .nu, .sc, .sr, .su, .tv, .tk, .ws.
Be First to Comment