beylikdüzü escort ataköy escort kayseri escort beylikdüzü escort beylikdüzü escort esenyurt escort beylikdüzü escort bayan beylikdüzü türbanlı escort ataköy escort bayan esenyurt escort bayan bahçeşehir escort sex hikayesi Wybór odpowiedniego płynu chłodzącego do samochodu Press "Enter" to skip to content

Wybór odpowiedniego płynu chłodzącego do samochodu

Łatwo zapomnieć o sprawdzeniu płynu chłodzącego, ale płyn chłodzący silnik jest tak samo ważny, jak olej, jeśli chodzi o samochód. Płyn chłodzący podnosi temperaturę wrzenia układu chłodzenia latem, obniża temperaturę zamarzania zimą i chroni silnik i układ chłodzenia przed korozją. Te funkcje chronią silnik przed przegrzaniem lub zamarznięciem podczas jazdy w ekstremalnych warunkach klimatycznych.

Płyn chłodniczy wymaga regularnej wymiany, ponieważ substancje chemiczne w płynie chłodzącym ulegają rozkładowi i z czasem stają się mniej skuteczne. Takie zastosowanie kończy się wytwarzaniem rdzy i szlamu, które mogą uszkodzić układ chłodzenia. Jeśli układ chłodzenia ulegnie uszkodzeniu, ryzykuje się przegrzaniem silnika – błąd o wiele droższy niż płacenie za wymianę płynu chłodzącego.

Znalezienie odpowiedniego płynu

Kiedy przyjdzie czas na uzupełnienie lub wymianę całego systemu, należy znaleźć odpowiedni płyn chłodzący. Byłoby wygodnie, gdyby każdy producent używał tego samego płynu chłodzącego, ale tego nie robią. Istnieją trzy główne typy płynów chłodzących, z których korzystają producenci samochodów: technologia dodatków nieorganicznych (IAT), technologia kwasów organicznych (OAT) i technologia hybrydowych kwasów organicznych (HOAT).

Zazwyczaj starsze samochody używają IAT. Musi być wymieniany co dwa lata lub 40 000 km, co czyni go znacznie gorszym od nowszych formuł. Jedną z tych nowszych formuł jest OAT. Pojazdy General Motors wykorzystują tę formułę i zwykle wymagają wymiany po pięciu latach lub 80 000 km. Wreszcie, HOAT jest pochodną OAT, która wymaga tego samego interwału zmiany czasu, chyba że producent określił inaczej.

Najłatwiejszym sposobem, aby upewnić się, że otrzymujemy odpowiedni płyn chłodzący, jest udanie się do salonu samochodowego. Sprzedają oni płyn chłodzący dla konkretnej marki i modelu i na pewno jest to właściwy. Na przykład, Honda sprzedaje swoje płyny przeciw zamarzaniu/chłodziwu typu 2 u wszystkich swoich dealerów. Wielu innych, takich jak BMW i Volkswagen, robi to samo.

Jednak nie każdy producent to robi. Wszystkie samochody GM używają z fabryki czegoś, co nazywa się Dex-Cool. Tymczasem Ford korzysta z Motorcraft.

W przypadku prawie każdego nowoczesnego płynu chłodzącego, z jakim się można spotkać, należy pamiętać o jednej rzeczy: wszystkie są wstępnie rozcieńczone. Lata temu płyn chłodzący był zawsze sprzedawany jako czysty płyn chłodzący i trzeba było go samemu rozcieńczyć wodą. Wstępnie rozcieńczony jest oczywiście wygodniejszy, ale ostatecznie płaci się dużo więcej za mniej płynu chłodzącego.

Różne kolory

Oprócz opcji OE, sklepy z częściami samochodowymi mogą oferować kilka różnych marek płynu chłodzącego na rynku wtórnym. Firmy takie jak Prestone, Pentafrost, Peak i inne oferują wersje, które ich zdaniem działają dla określonych marek lub ogólnie krajów (kraj, w którym produkowany jest samochód, jest zazwyczaj dobrym prognostykiem, jaki rodzaj płynu chłodzącego jest pobierany).Te opcje na rynku wtórnym są często tańsze niż OE, ale warto sięgnąć po prawdziwy płyn chłodzący OE przeznaczony do konkretnego samochodu.

Ale co z różnymi kolorowymi płynami chłodzącymi?

Prawda jest taka, że kolor nie jest wiarygodnym wskaźnikiem rodzaju używanego płynu chłodzącego. Na przykład chłodziwa OAT są zwykle pomarańczowe, żółte, czerwone lub różowo-fioletowe. Płyny chłodzące HOAT są w większości pomarańczowe i żółte. A starszy płyn chłodzący IAT jest zielony. Płyny chłodzące sprzedawane przez producentów mogą jeszcze bardziej dezorientować, na przykład niebieski płyn chłodzący Hondy. Dlatego koniecznie należy przeczytać, co mówi etykieta, a nie polegać na konkretnym kolorze, który się wybiera.

Be First to Comment

Dodaj komentarz


Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/platne/serwer121547/public_html/aznews.pl/wp-content/plugins/swifty-bar/includes/class-sb-bar-social.php on line 175

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/platne/serwer121547/public_html/aznews.pl/wp-content/plugins/swifty-bar/includes/class-sb-bar-social.php on line 175

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/platne/serwer121547/public_html/aznews.pl/wp-content/plugins/swifty-bar/includes/class-sb-bar-social.php on line 175

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/platne/serwer121547/public_html/aznews.pl/wp-content/plugins/swifty-bar/includes/class-sb-bar-social.php on line 175

Wybór odpowiedniego płynu chłodzącego do samochodu

przez Redakcja przeczytasz w: 3 min
0