Press "Enter" to skip to content

Jak mój kolega schudł 30 kg?

Jak schudł 30 kg? w pół roku…

Oto właśnie zapytałem się jakiś czas temu mojego starego kolegi. On z przyjemnością odpowiedział mi jak tego dokonał i opisał mi rzeczy jakie do tej pory stosował. Program nazywał się Duolingo.

Co on zrobił aby schudnąć, z czego zrezygnował?

Więc tak – rezygnacja ze: słodyczy, pieczywa, makaronu, alkoholu, ogółem produktów zasobnych w węgiel.

Kolejna bardzo ważna rzecz, jeść regularnie, co 3-4 godziny, małe porcje. Nigdy nie wychodzić z domu bez śniadania. Jeść sporo produktów zasobnych w białko, jogurty, kefir najlepiej z ziarnam. Bardzo ważny jest tutaj błonnik. Duże ilości błonnika, pozwala przyśpieszyć metabolizm. Nie jeść 3 godziny przed snem. Do godziny 12 wypić conajmniej 1 litr wody.

Jeżeli chodzi o białkowe produkty, nie wolno przeginać, żeby nie zakwasić organizmu. Dużo owoców, z niskim indeksem glikemicznym: kiwi, pomarańcze, ananas, jabłka. Grejpfrut – ma ujemy bilans energetyczny, więcej spalasz, żeby go strawić, niż Ci daje kalorii.

Jeżeli chodzi o mięso, to najlepiej gotowane, albo na parze. Nic pieczonego, broń Boże smażonego najlepiej drób, kaczka, kurczak. Dużo warzyw, im więcej, tym lepiej mało kalorii, a idzie się zapchać bo na początku głód „wali srogo”.

Wysiłek fizyczny – ruch, im dłużej, tym lepiej. Gdzieś dopiero po 30-40 minutach zaczyna się spać tkanka tłuszczowa. Kolega robił marsze po 10-12 km całkiem szybkim tempem, jazda na rowerku (do oporu) spala się sporo kalorii, cały organizm się rusza. Jeśli chodzi obieganie to nie biegałem, dlatego, że szkoda mi stawów + mam problemy z kostkami. To tak z grubsza, a i oczywiście zero słodkich napoi, głównie woda do tego 0 cukru i 0 soli. Sól zatrzymuję wodę w organizmie, a cukier występuje w pokarmach, które zjadamy dlatego nie ma sensu aplikować kolejnych dawek 🙂

Tak wyglądało moje pół roku życia…


PODSUMOWANIE


RUCH

  1. Dużo ruchu im dłużej tym lepiej po 30-40 min zaczyna spalać się tłuszcz.
  2. Chodzenie po 10-12 km całkiem szybkim tempem.
  3. Jazda na rowerze do oporu.

PIĆ

  1. Do godziny 12 wypić conajmniej 1 litr wody.

JEŚĆ

  1. Produkty białkowe, jogurty, kefir – najlepiej z ziarnami.
  2. Dużo owoców z niskim indeksem glikemicznym – kiwi, pomarańcze, ananas, jabłka.
  3. Mięso gotowane albo na parze.
  4. Drób – kaczka, kurczak.
  5. Dużo warzyw, im więcej, tym lepiej.

WAŻNE

  1. Jeść śniadanie.
  2. Jeść regularnie, co 3-4 godziny, małe porcje.
  3. Błonnik pozwala przyśpieszyć metabolizm.
  4. Nie jeść 3 godziny przed snem.
  5. Jeżeli chodzi o białkowe produkty, nie wolno przeginać, żeby nie zakwasić organizmu.
  6. Grejpfrut – ma ujemy bilans energetyczny. Więcej spalasz, żeby go strawić, niż Ci daje kalorii.
  7. Mało kalorii, a idzie się napełnić.

REZYGNACJA

  1. Słodyczy, pieczywa, makaronu, alkoholu, ogółem produktów zasobnych w węgle.
  2. Słodkie napoje.
  3. Zero cukru i zero soli.
  4. Nic pieczonego.
Powiedz, czy podoba Ci się ten wpis?
(4.9 / 5 na podstawie 13 ocen)

Bądź pierwszy...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak mój kolega schudł 30 kg?

przez Redakcja AZnews przeczytasz w: 2 min
0