Press "Enter" to skip to content

Kasza jaglana – właściwości

Kasza jaglana i jej właściwości.

Kasza jaglana powstaje z prosa, które jest jednym z najstarszych ziaren występujących powszechnie na świecie. Kasza ta jest bardzo zdrowa. Należy do najbardziej lekkostrawnych produktów zbożowych oraz nie zawiera glutenu. Posiada mało skrobi, ale za to dużo łatwo przyswajalnego białka. Co ważne, ma właściwości zasadotwórcze, dzięki czemu wspomaga nasz organizm w utrzymaniu prawidłowej równowagi kwasowo-zasadowego.

Kasza jaglana zawiera witaminy z grupy B, wapń, fosfor i potas. Spośród wszystkich kasz zawiera najwięcej żelaza. Ponad to zawiera witaminy z grupy D,E,K które są rozpuszczalne w tłuszczach, dlatego podczas gotowania kaszy należy dodać trochę  tłuszczu roślinnego najlepiej tłoczony na zimno np. oleju kokosowego.

Kasza jaglana wspomaga procesy detoksykacyjne organizm, przez oczyszczanie jelit oraz pomaga usunąć z niego różne toksyny, metale ciężkie i skumulowane pozostałości po antybiotykach.

Ponad to usuwa z organizmu nadmiar wilgoci oraz śluzu, powstały w skutek spożywanie zbyt dużej ilości nabiału, który jak wiadomo ma właściwości sluzotwórcze. Dlatego spożywanie kaszy jaglanej np. z rosołem pomoże szybciej pozbyć się infekcji, które zatakowały nasz organizm, takich jak przeziębienia i katar.

Ze względu na wartości odżywcze i dobroczynne działanie na nasz organizm warto wprowadzić kaszę jaglaną do swojej codziennej diety.

Sposób gotowania kaszy jaglanej:

Na początek należy wsypać kaszę do garnka i prażyć ją, często mieszając żeby się nie przypaliła. Podprażanie w garnku sprawia, że usuwamy z kaszy goryczkę.
Gdy poczujemy delikatny orzechowy zapach, trzeba zalać kaszę gorącą wodą i wypłukać, po czy odlać wodę i dolać nową ciepłą, w proporcji 2:1, tzn. dolewamy podwójną ilość wody w stosunku do kaszy. Następnie wsypujemy trochę soli i gotujemy pod przykryciem około 10 min, aż kasza wchłonie całą wodę. Istotne jest by podczas gotowania nie mieszać kaszy, ponieważ powoduje to jej sklejanie. Przez niemieszanie uzyskamy sypką kaszę.

Kaszę jaglaną można dodać do wszystkiego. Bardzo dobrze komponuje się ugotowana z dodatkiem owoców. Takie danie może być bazą do  szybkiego i zdrowego śniadania.

Również pysznie smakuje w połączeniu z pieczonym batatem. Aby przygotować pożywny obiad należy pokroić bataty w słupki, nasmarować je oliwą lub olejem kokosowym, posypać ziołami prowansalskimi i odrobiną soli do smaku. Nastawić termoobieg w piekarniku i piec je przez 20 min w temperaturze 180 C°.

Następnie upieczone bataty wymieszać na patelni z ugotowaną kaszą, doprawić jeszcze w razie potrzeby i chwile wszystko razem podsmażyć.

To prosty przepis na sycący i wartościowy posiłek.
Smacznego 🙂

Powiedz, czy podoba Ci się ten wpis?
(4.7 / 5 na podstawie 6 ocen)

Bądź pierwszy...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kasza jaglana – właściwości

przez NaK przeczytasz w: 2 min
0