close

Jaki trening wybrać? Siłowy, aerobowy czy interwałowy?

Jaki trening wybrać Siłowy, aerobowy czy interwałowy

Jaki trening wybrać? Siłowy, aerobowy czy interwałowy?

Zgubienie zbędnych kilogramów to nie tylko dieta, ale również treningi. Każdy z nas podchodzi do tego tematu różnie. Niektórzy mają swoją domową mini siłownie i tam właśnie zamierzają ćwiczyć. Są jednak i takie osoby, które zupełnie pogubione w tej tematyce. Wolą skorzystać z rad profesjonalistów.

Oczywiście na niemal każdej siłowni znajdziemy trenerów, którzy chętnie nam w tym pomogą. Wśród najpopularniejszych treningów należy wyróżnić trzy: siłowy, aerobowy i interwałowy. Trening siłowy to nie tylko ćwiczenia, które wzmocnią nasze mięśnie. Podczas jego wykonywania dbamy o utratę wagi i rzeźbienie sylwetki. Panie nie mają tu żadnych podstaw do obaw.

Jakie ćwiczenia nas tu czekają?

Głównie są to pompki, podciąganie na drążku, przysiady z obciążeniem czy martwy ciąg. Takie treningi trwają średnio do godziny i należy na nie uczęszczać nim. Dwa razy w tygodniu. Trening aerobowy często spokojnie możemy wykonywać sami w domu mając mini siłownię.

Ćwiczenia robimy na orbitreku czy bieżni. Nie są to ciężkie treningi tym bardziej, że musimy trzymać stałe tempo ich wykonywania. I ostatni trening interwałowy. Zazwyczaj najmniej lubiany przez osoby ćwiczące. Głównie ze względu na tempo wykonywania ćwiczeń – jest ono zmiennie. Mając do wykonania daną czynność robimy ją bardzo szybko, by następnie wykonać coś wolniej.

Mniej więcej tak to wygląda. Treningi te są niezwykle męczące, dlatego też nie mogą trwać dłużej niż 30-40 minut. Który trening powinniśmy wybrać? Najlepiej skonsultować to z lekarzem. Niekiedy warto zrobić sobie kilka podstawowych badań. Być może lekarz odradzi nam wykonywanie treningu siłowego lub interwałowego. Jeśli jesteśmy z pełni zdrowi możemy sami sobie wybrać jeden z nich.

Po którym z nich będą lepsze efekty?

Tak naprawdę każdy z nich może nam gwarantować szybką utratę wagi o ile wszystkie ćwiczenia będziemy robić dobrze jakościowo. Nie zapominajmy również, że przed każdym z tych treningów należy zadbać o solidną rozgrzewkę, a po zakończeniu całej pracy na siłowni o rozciąganiu mięśni, by na drugi dzień wstać z łóżka i nie mieć zakwasów.

Tagi: , ,

No Comments

Leave a reply

Post your comment
Enter your name
Your e-mail address

Story Page