close

Problem z tarczycą, a chęć schudnięcia

Problem z tarczycą a chęć schudnięcia

Problem z tarczycą, a chęć schudnięcia

Problemy z tarczycą ma coraz więcej osób. U nastolatków ta choroba jest coraz częściej spotykana. Odchudzanie w takim stanie jest jak najbardziej możliwe, a w niektórych przypadkach wręcz nakazane. Jako, że mamy do czynienia z problemem tarczycy warto być cały czas pod opieką lekarza.

Chodzi tu głównie o to, by w miarę na bieżąco śledzić nasze wyniki TSH oraz FT4. Dodatkowo i tu już nawet we własnym zakresie warto mierzyć sobie ciśnienie i zapisywać te dane w dzienniczku. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę? Jeśli chodzi o pożywienie to starajmy się unikać soli. To pozwoli nam na utrzymanie odpowiedniego ciśnienia. Ale równocześnie będziemy tracić na wadze.

Poza tym warto do naszego jadłospisu włączyć ryby. Minimum raz na tydzień. Tym samym zapomnijmy o słodyczach. Starajmy zamiast tego jadać więcej owoców. Ograniczyć musimy także kawę i inne produkty, które zawierają kofeinę. Zastąpmy to wodą. Z pewnością nie zaszkodzi nam kupowanie suplementów. Ale z pewnością nie wszystkie, które napotkamy na sklepowej półce. I tu znów najlepsze byłaby podpowiedź lekarza. Jeśli jednak tego nie chcemy powinniśmy nastawić się głównie na magnez i potas.

Jeśli zaś chodzi o witaminy to nie zaszkodzi nam zadbać o witaminę D. I teraz temat, który uważamy, że nas ominie, ponieważ jesteśmy chorzy – aktywność fizyczna.

To, że mamy problemy z tarczycą nie oznacza, że mając chęć schudnięcia możemy zupełnie o niej zapomnieć. Nie wyklucza nas to, wręcz przeciwnie!

Dzięki nim poczujemy się lepiej i nabierzemy więcej sił. Oczywiście podczas wykonywania ćwiczeń nie idźmy na ilość, ale na jakość. Nie musimy poświęcać dużo czasu na trening. Może to być nawet kilkanaście minut. Ważne, by ćwiczenia były dobrze wykonane. I pamiętajmy o odpoczynkach, które w naszym przypadku są niezmiernie ważne.

Stosując się powyższych rad zauważymy, że mając nawet problemy z tarczycą również możemy schudnąć. Nie zapominajmy przy tym, by raz na jakiś czas zrobić bilans swoich treningów. Dbajmy o swoje wymiary, ale równocześnie o swoje zdrowie.

Tagi: ,

No Comments

Leave a reply

Post your comment
Enter your name
Your e-mail address

Story Page